Je bent verantwoordelijk voor de ervaring die de klant heeft met de service van de organisatie en zoekt naar een manier om klanten met een goed gevoel te binden aan het bedrijf. Je realiseert je dat het daarbij gaat om hoe de klant over jouw service denkt en niet om wat jijzelf of jouw collega’s vinden van de organisatie en de service. Ons advies: stop met standaard scripts! Klanten willen behandeld worden als mensen. Als een klant zich gerespecteerd en gehoord voelt, is de kans groot dat je elk gesprek kunt afsluiten met een positieve perceptie van de service van het bedrijf, ook als de boodschap inhoudelijk lastig is te brengen. Wat telt is eenvoud, een raamwerk om de klant te begrijpen en flexibiliteit om met de klant in gesprek te blijven. Gazing Online helpt onder andere bij de volgende vragen:
-
Hoe herken ik bij de klant de fase van de KlantPerceptieCyclus© waarin deze zich bevindt?
-
Hoe kan ik hierop succesvol aansluiten met mijn service?
-
Welke valkuilen kan ik tegenkomen en hoe ga ik daarmee om?
-
De kracht van structuur – hoe kan ik het overzicht bewaren op het serviceproces met de klant?
-
Hoe kan ik mijn klant tot een tevreden gevoel laten komen?
-
Welke praktische instrumenten (tools) kan ik hierbij gebruiken?