• Waar is je aandacht?
    Waar is je aandacht? 3 tips om met de afleidingen van thuis werken om te gaan In deze tijden van onzekerheid lopen de emoties soms flink op. Het is vrij normaal om nu meer druk en stress te ervaren, omdat we nog moeten wennen aan wat de afgelopen weken allemaal op ons is afgekomen. Voorop staat dat wij van Gazing ook aan jou denken en de bijzondere situatie waarin jij je ongetwijfeld bevindt. Zoals velen van jullie proberen wij ook te doen wat we kunnen om onze klanten en de gemeenschap als... Lees verder 24 maart 2020
  • Ask feedback, case study
    Feedback vragen in de praktijk De afgelopen 40 jaar zijn er meer dan 30 feedback modellen en trainingen ontwikkeld. In vele trainingen is er veel uitgelegd en geoefend maar in de praktijk blijft het moeilijk om met (ongevraagde) feedback echt van elkaar te leren. Dat is jammer omdat leren met de snelheid van de huidige veranderingen vraagt om sociaal leren; leren met en van elkaar. Uit de eerste onderzoeken (NLI 2016) blijkt dat medewerkers wekelijkse feedback het prettigst vinden en dat maar 20% dit nu ook krijgt. Van... Lees verder 8 augustus 2019
  • Start asking feedback
    Start met feedback vragen In mijn vorige blog: Stop met feedback geven vertelde ik over het (neuro)wetenschappelijk bewijs dat we moeten stoppen met ongevraagde feedback. Of zoals Churchill eigenlijk zei: “Ik wil wel leren, maar alleen als ik er zelf om vraag”. Want wat gebeurt er in ons hoofd wanneer we feedback krijgen? Waarschijnlijk dit: Misschien heb je de afgelopen tijd al voorzichtig geoefend en ervaren dat je meer opsteekt van de feedback waar je zelf om vraagt. MENTAL... Lees verder 7 augustus 2019
  • Stop giving feedback
    Stop met feedback geven We geven de hele dag feedback aan elkaar. Bijvoorbeeld omdat je iets opvalt in het gedrag van de ander. Veel van de feedback is ongevraagd en zet het angstsysteem van ons brein direct op scherp. De manier waarop we feedback geven heeft eigenlijk niet het effect dat we willen. We willen namelijk anderen helpen, maar eigenlijk helpen we met name onszelf. We vertellen de ander wat ons opvalt en de volgende stap is aan de ander. CASE STUDY Stel dat je collega  een presentatie... Lees verder 6 augustus 2019

Share this